Ještě jedna důležitá věc, prst by měl po brnknutí na strunu dopadnout a zarazit se vždy o nižší strunu.Tón je pak artikulovanější a je to i lepší pro držení rytmu.u E potažmo H, to samozřejmě nejde.Pravá ruka by uplně ideálně měla volně splývat podél strun a pohybovat se nahoru a dolu společnš s prsty, mnohem jednodušší ovšem je, kyž si palec zapřeš o snímač, nebo o nejhlubší strunu.Důležitý je, že zápěstí a prsty musej bejt uplně volný a musej vykonávat co nejmenší pohyb, veškerá energie má jít do úhozu do struny.Hrát se může klidně i třema prstama, tzn, i prsteníčkem, měly by se ale, jak už bylo řečeno pravidelně strídat, i když je to ze začátku divný, pomáhá to k přesnějšímu držení rytmu.Trsátko zahoď , časem zjistíš, že prstama toho zahraješ mnohem víc a líp a navíc se posouvánim ruky od krku ke kobilce dá měnit zvuková chrakteristika tónu, čehož tsátkem těžko docílíš.